Aceasta este cea mai recentă inițiativă de sustenabilitate după recordul de anul trecut, cand aceeași companie a produs 15 milioane de perechi de adidași din plastic reciclat.
Adidas alege sustenabilitatea bazată pe plante și reciclare.
Compania de îmbrăcăminte și încălțăminte sportivă a anunțat că lucrează la un nou material, o piele artificială pe bază de plante care va fi folosită la fabricarea pantofilor. Noul material este produs din miceliu (un fel de rădăcini ale ciupercilor).
Adidas a spus că lucrează deja, alături de partenerii săi, la un nou tip de material, fără a specifica însă o dată clară la care va fi folosit în producție.
Compania a început încă din 2020 să ofere o versiune ecologică a unora din cele mai populare modele ala sale, Stan Smith, și s-a angajat să interzică blana naturală din toate produsele sale.
Noul material este una dintre multele inițiative de sustenabilitate pentru Adidas, care și-a propus să pună capăt producerii deșeurilor din plastic. Adidas a dezvăluit că, în 2020, a produs 15 milioane de perechi de pantofi sport din plastic reciclat și a declarat că scopul său este de a produce 17 milioane de perechi anul acesta.
Potrivit companiei, plasticul folosit în încălțăminte a fost colectat de pe plaje și regiuni de coastă.
În anul 2015 a fost lansată prima linie Adidas Parley, o colecție de încălțăminte provenită din colaborarea companiei germane Adidas cu „Parley for the Oceans”, o organizație care dorește reducerea poluării cu plastic din oceane. Pantofii sport din această colecție conțin fire realizate din deșeuri de plastic care sunt încorporate în șireturi și căptușeală.
Dincolo de plastic, Adidas a început să dezvolte un nou material de bumbac reciclat și va folosi poliester reciclat în 60% din produsele sale începând cu 2021.
Sustenabilitatea a avut o tendință ascendentă în industria de încălțăminte din ultimii ani, Adidas și Allbirds colaborând la un pantof sport cu amprentă redusă de carbon. Mai recent, companii precum Everlane și Nike au început, de asemenea, să susțină ideea de durabilitate realizând colecții din materiale reciclate.
Tendința este determinată de popularitatea adidașilor, în special în SUA, unde sunt adesea văzuți ca un simbol al statutului. După cum a spus și Dennis Green din Business Insider în 2019, încălțămintea ecologică va fii din ce în ce mai apreciată în rândul clienților datorită efectelor benefice asupra mediului înconjurător.
Eric Liedtke a declarat anul trecut, într-un interviu pentru Business Insider, că producerea de încălțăminte într-un mod sustenabil este un punct de plecare, având în vedere complexitatea procesului de fabricație.
Voi ce credeți despre rolul pe care îl are sustenabilitatea în strategia de dezvoltare a companiilor care produc încălțăminte?